Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rubin Bos - WaarBenJij.nu Indonesië - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Rubin Bos - WaarBenJij.nu

Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Rubin

22 April 2015 | Indonesië, Batavia

Indonesië,

Bali,
De eerste bestemming in Indonesië Is Bali, hier land ik na een lange reis van meer dan 24 uur op Denpassar . Tijdens de tussen stop in Singapore heb ik vrijwel niets gedaan omdat ik me zwaar beroerd voel ik geloof dat ik een voedselvergiftiging opgelopen heb in Hanoi. De eerste dagen op bali was ik dan ook vooral in de buurt van een wc te vinden na 3 dagen besloot ik toch maar een antibiotica kuurtje te halen en dat hielp binnen een dag was ik weer zo goed als beter. Op Bali hebben We eigenlijk alleen maar op Kuta verbleven, de surf spot van Indonesië, na een paar surf lessen heb ik hier ook een paar middagen op een surfboard Door gebracht. De grootste reden dat We zo lang op kuta verbleven Is het nacht leven hier, met de juiste timing en wetende waar je moet zijn kon je een hele avond voor omgerekend 5€ eten en vooral drinken, de skygarden de grootste discotheek op bali hebben We dan ook regelmatig mee af moeten sluiten.
Naast het surfen en chille op het strand hebben We ook een paar dagen een scooter gehuurd om het eiland te verkennen. Eigenlijk is het wel heel jammer dat We zo lang op kuta geweest zijn volgens veel reis gidsen en andere reizigers Is dit veruit de minst mooie plek op bali en Is het te touristisch en kun je er verder alleen maar surfen en feesten.

Gili,
Na een weekje bali gaan We naar de Gili's dit zijn 3 kleine eilanden in de buurt van lombok, op het eiland Is geen motorisch verkeer maar gaat alles met paard en wagen, te voet of op het fietsje. De eerste dag op gili gaan We meteen op de witte stranden en aan de blauwe zee liggen echt een paradijs eiland! Na 3 dagen tussen de schilpadden en Nemo visjes te hebben gesnorkeld gaan We het dieper opzoeken, We gaan duiken! Ik heb een keer eerder gedoken in Egypte wat heel erg mooi was, maar toen kwam ik er ook achter dat het diepzee duiken niet echt mijn ding was, toch gaan We het weer proberen! Na een kleine instructie heb ik er al een Veel beter gevoel bij als 6 jaar geleden in Egypte. Als We na 15 minuten op een bootje aankomen bij "turtle heaven" maken we een achterwaartse koprol van de boot en gaan We voor een half uur onder water, en dat was een half uur genieten! Schilpadden die even groot als mij waren zwommen over me heen en onder me Door, na deze duik begin ik toch wel te twijfelen om misschien toch wel me duikprevet te halen in de Filipijnen! Gili trawangan het eiland waar wij een week op verbleven staat ook bekend als het party eiland van de 3 Gili's en toevallig waren We er ook met de volle maan, wat betekend: fullmoon party! Feesten tot de zon weer op komt!

Lombok,
Na een week op de gili's gezeten te hebben gaan We maar lombok waar ze me meteen al proberen te scammen door bij aankomst in de haven vlug mijn backpack uit de boot te plukken en naar het strand te brengen, lijkt allemaal heel vriendelijk tot dat ze er omgerekend 4€ voor vragen, voor 5 meter met mijn tas te sjouwen, dacht het niet dus! Na dat ze ons opnieuw proberen te scammen met de taxi van de haven naar sengiggi (de meest touristische plek op lombok) maakt lombok een slechte indruk op me, eigenlijk gaan We hier alleen naar toe om een foundation te bezoeken die Brian en Joost willen steunen met Backpackingforcharity.nl, via de foundation werden We meegenomen naar hele armen wijken waar families met gemiddeld 7 personen moeten slapen in een slaapkamer die zo groot Is als de gemiddelde Nederlandse badkamer onder een dak dat zo lek als een zeef Is, de bedoeling is dat Backpackingforcharity.nl geld gaat doneren om de daken te repareren en de huizen te ventileren voor betere woon omstandigheden! Verder was niet heel veel te doen in lombok voor ons ivm de tijd nood die We hebben, in totaal hebben We 4 dagen op lombok gespendeerd en hebben We vooral veel rond gescooterd langs de prachtige standen en schitterende natuur.

Bali 2.0,
Voor we naar java gaan maken We nog een stop op bali om toch nog iets anders van bali te zien dan alleen kuta, Ubud is de volgende bestemming centraal op bali gelegen in de bergen. In een dag zijn We naar de bekende rijst terassen en het monkey Forrest geweest, vooral die laatste Is een aanrader al moet je wel goed op je spullen letten, die brutale apen zijn alles behalve bang, en daar kwam een Poolse tourist ook achter toen een aap er met zn tas van doorging! Na 3 dagen Ubud gaan We toch nog voor 1 nachtje terug naar kuta om even te kijken of de skygarden er nog was, ja die was er nog.

Java,
Vanuit kuta gaan we per minivan naar Probolinggo, hier Is op de bromo vulkaan verder niets te doen. Om 2 uur s nachts worden We opgehaald p, de zonsopgang tekijken vanaf een viewpoint kijkende naar de vulkanen, vervolgens zouden We de vulkaan beklimmen en de krater bekijken, heel erg gaaf en indrukwekkend was dit! Continue poft er witte rook pluim uit de krater. Om 11 uur zouden We weer terug zijn van de vulkanen en konden We meteen de bus pakken naar semarang om bij manouk te kijken die hier stage loopt. De bus reis naar semarang was veruit de ergste bus reis die ik gehad heb in Azië, geen been ruimte, airco op standje Siberië en het regent (net zoals de rest van de week) binnen in de bus. Ondanks dat er in semarang niets voor backpackers te doen Is en het toch best duur Is hebben We ons hier wel vermaakt in het meest luxe hotel waar ik de afgelopen 4 maanden in geslapen heb, met op de 30e verdieping een zwembad! Na semarang gaan We al weer naar de op 1 na laatste bestemming van Indonesië: Yogyakarta de meest touristische plek op Java dit komt omdat er een groot tempel complex een uurtje hier vandaan ligt: borobudur, niets vergeleken met ankor watt in cambodja natuurlijk en het geld dat ik er voor betaald heb niet helemaal waard omdat het best duur was, maar zeker heel erg mooi! Het uitzicht vanaf de tempel was ongekend! Ik ben volgens mij nog nooit zo vaak als vandaag gevraagd of ik met iemand op de foto wilde voor de locals zijn wij westerlingen een hele attractie, opzich vind ik het wel grappig dat ze het elke keer vragen maar na de 5e keer word je er wel een beetje moe van!
Yogyakarta staat ook bekend als studenten stad om dat er een grote universiteit in de stad Is, eigenlijk leerde We de eerste dag al een groepje Indonesische studenten kennen die maar al te graag met ons op stap wilde en zo kwamen We op de grootste en gekste studenten feesten die ik ooit gezien heb! Na 5 dagen Yogyakarta ga ik voor 1 nachtje naar Jakarta de hoofdstad en de dag daarna vlieg ik naar de Filipijnen!

Helaas heb ik niet alles kunnen zien en doen wat ik van te voren wilde doen hier in Indonesië, 1 maand Is gewoon te kort om alles te doen en te zien, ik wilde namelijk heel graag naar komodo eiland in het oosten, het eiland waar de komodo dragon leeft, ook was ik nog graag naar Sumatra geweest.
Er zit niks anders op dan nog maar een keertje terug te komen naar Indonesië!

  • 22 April 2015 - 13:46

    Maria:

    leuk als je nu al weet dat je weer moet gaan werken als je terug bent in NL voor de volgende reis.

  • 22 April 2015 - 14:32

    Brian Van Der Heijden:

    Bootschap!!

  • 22 April 2015 - 15:10

    Joost :

    Is goed man! Vansummeren!!

  • 22 April 2015 - 15:29

    Els:

    Alweer leuke verhalen. Dat duiken is wel knap van je. Ben benieuwd naar de verhalen van de filipijnen.

  • 22 April 2015 - 16:08

    Ine:

    Leuk om te lezen hoe jij je vermaakt daar! Gelukkig was je weer opgeknapt van die vervelende buikgriep! En weer nieuwe ervaringen opgedaan zoals surfen en duiken! Geniet nog lekker verder, je bent over de helft van je tijd daar, groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Rubin in Azië

6 Maanden backpacken door zuid-oost Azië

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2015

Filipijnen

22 April 2015

Indonesië

12 Maart 2015

Vietnam

13 Februari 2015

Cambodja

24 Januari 2015

Laos
Rubin

6 maanden backpackende door Zuid-Oost Azië!

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 8779

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 31 December 2015

Rubin in Azië

Landen bezocht: