Filipijnen - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Rubin Bos - WaarBenJij.nu Filipijnen - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Rubin Bos - WaarBenJij.nu

Filipijnen

Door: Rubin

Blijf op de hoogte en volg Rubin

08 Mei 2015 | Filipijnen, Cebu City

Filipijnen

Palawan,
Na een nachtje overgeslagen te hebben kom ik alleen aan in de hoofdstad van de Filipijnen, Manila.
Tijdens me reis heb ik eigenlijk alleen maar nare en vervelende verhalen gehoord over Manila dus ben ik ook niet van plan hier heel lang te blijven.
Omdat me vlucht naar Palawan pas een dag later is dood ik de tijd met wat Door de stad te wandelen waar eigenlijk niets te doen Is, en waar ik me ook niet helemaal op me gemak voel er hangt een hele aparte sfeer hier, het hostel dat ik van te voren al geboekt had blijkt ook ergens verstopt te zitten in een wijk die me doet denken aan de bijlmer..

De dag er na sta ik vroeg op om me vlucht te halen naar Manila, nog steeds samen reizende met: Malte, Joost en Brian die een dagje later aan kwamen in de Filipijnen gaan We naar Puerto Prencisa de hoofdstad van Palawan waar Nard en Patty die We eerder al ontmoet hadden in Vietnam al zaten te wachten.
Op een leuk strandje waar We Koningsdag hebben gevierd na, Is er niet heel veel te doen in Puerto Prencisa, de dag daarna vertrekken We dan ook naar El Nido.

El nido is de meest touristisch plek op palawan, dit van wegen de eiland - hop tours die je hier kunt doen.
Met de tour die wij gedaan hebben zijn We bij 3 lagoons geweest met hemelsblauw water waar je ondanks de 13 meter diepte de bodem kunt zien, omringd Door de limestones met de groene bestruiking, dit was tot zover toch wel het mooiste dat ik gezien heb.
Na een bbq met een San miguelletje Light op een onbewoond eiland was de tour helemaal compleet.

Na El nido gaan We richting Coron een kleiner eiland ten noorden van Palawan, de boot tocht hier naar toe zou eigenlijk maar 8 uur duren, wij deden er 28 uur over..
Halverwege in een haventje voor een tussenstop is de motor van de boot stuk gegaan en zouden We moeten wachten op een andere boot, rond 7 uur kwam er idd een andere boot, deze mocht alleen niet in het donker varen en zouden We op het eilandje moeten wachten tot de zon weer op kwam om verder te varen richting Coron.
Gelukkig was er in de haven een kleine grocery store met een tv'tje waar We de hele avond bollywood films en basketbal konden kijken, uiteindelijk hebben wie hier ook nog op een bamboo matje op de grond mogen slapen.
Na een vertraging van een hele dag komen We dan eindelijk aan in Coron.
Dit was een hele ervaring opzich waar We nu toch wel met een lach op terug Kunnen kijken!

Coron is vooral interessant voor duikers omdat hier 15 Japanse schip wrakken op de bodem liggen van de 2e wereld oorlog, ik en Joost zijn echter geen duikers ten opzichte van de andere dus gaan wij weer eiland hoppen, de eilanden en lagoons rond Coron waren zelfs nog mooi dan die rond El Nido.
De eilanden waren precies die je op de verpakking van een bounty ziet, strand zo wit dat het pijn doet aan je ogen, water kraak helder blauw met hele mooie snorkel spots waar ik zelfs kleine haaien gezien heb.
Een van de lagoons moest je beklimmen om bij een meer in de limestone te komen met half zout half zoet water, dit was wel de beste spot van al het eiland hoppen in de Filipijnen tot zo ver.

Na bijna een weekje Coron gaan We weer terug naar Puerto Prencisa, gelukkig had de boot nu maar 2 uur vertraging en komen We weer aan in ons oude gezellige hosteltje.
Hier in Puerto Prencisa is net als Halong Bay in Vietnam ook een van de 7 natuur wereldwonderen, de underground river.
Een river in een limestone grot die ruim 8 km lang Is! Als je de foto's ziet begrijp je wel waarom deze rivier bij de 7 natuur wereldwonderen hoort.

Tot zover Palawan, de volgende bestemming Is Cebu!

  • 08 Mei 2015 - 23:28

    Els:

    Wat is het daar mooi, echt een plaatje uit een boek. Ik wist niet dar de wereld zo mooi was, maarja ik heb dan ook nog niet zo veel gezien. Geniet er nog maar van. xxx

  • 09 Mei 2015 - 11:00

    Erna:

    Het is er inderdaad erg mooi. Prachtige foto's. Wat een ervaringen. Nog veel plezier gewenst.
    groetjes van ons allen, Hans, Erna, Tijn en Cas

  • 11 Mei 2015 - 13:44

    Rhona:

    Vind ik leuk, vind ik leuk, vind ik leuk! wauuw wat ontzettend gaaf allemaal! dit klinkt echt als een paradijs zou hier heel graag ook zelf een keertje naar toe willen! Heb je dan nog goeie tips voor me? of ga je mee als reisleider? geniet er van broer! ik mis je wel al een beetje xxx

  • 11 Mei 2015 - 22:04

    Maria:

    Wat mooi allemaal dat zal wennen worden als je weer terug bent in ons koude kikkerlandje

  • 12 Mei 2015 - 23:17

    Ine:

    Wat fijn dat we samen met jou wat meer van de wereld zien, wat een mooie foto's, en de werkelijkheid is altijd nog mooier, geniet er nog van groetjes van de familie van Boxtel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cebu City

Rubin in Azië

6 Maanden backpacken door zuid-oost Azië

Recente Reisverslagen:

08 Mei 2015

Filipijnen

22 April 2015

Indonesië

12 Maart 2015

Vietnam

13 Februari 2015

Cambodja

24 Januari 2015

Laos
Rubin

6 maanden backpackende door Zuid-Oost Azië!

Actief sinds 03 Jan. 2015
Verslag gelezen: 2810
Totaal aantal bezoekers 8768

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 31 December 2015

Rubin in Azië

Landen bezocht: