Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rubin Bos - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Rubin Bos - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Rubin

Blijf op de hoogte en volg Rubin

09 Januari 2015 | Thailand, Chiang Mai

Dag 1 Woensdag 7 januari

Vandaag gaat het avontuur dan eindelijk beginnen, ik heb alles ingepakt en ben er klaar voor!
Op Schiphol neem ik nog even afscheid van papa mama en me zusjes en ga ik met Frank (met wie ik al wat contant gehad heb en de zelfde reis plannen heeft als mij en is de planning de eerste 3 maanden samen te reizen) de douane voorbij en stappen wel het vliegtuig in.
In het vliegtuig weet ik me met wat spelletjes en films wel te vermaken en kwam qua eten en drinken ook Niets te kort!
Ook bekeek de filmpjes die op een usb-stick stonden die ik net voor ik vertrok nog in me hand kreeg gedrukt en pas in het vliegtuig mocht kijken, was een hele leuke verassign ik wist van niets!

Dag 2 donderdag 8 januari
Dubai
De eerste vlucht zit er op eneer ging heel vlug moet ik zeggen, voor we het wisten zaten we in dubai.
waar we bijna verdwaalde op het enorme vliegveld tussen de winkel van Louis Vuitton en Rolex wisten we nog wel een Heineken barretje te vinden waar real - Atlético werd uitgezonden.
Daarna vliegen we verdergaan Bangkok deze vlucht leek wel wat langer te duren ik heb bijna niet geslapen maar wel zijn er!
Na ruim 2 uur in de rij te hebben gestaan voor het visum en de bagage staan we buiten en pakken de bus naar het centrum.
ons hotel is midden in de khao San road hier gooien onze spullen af en gaan de stad verkennen en wat eten.
Als weer terug komen nemen wel nog een duik in het rooftop zwembad en maken we ons klaar om het nacht leven van Bangkok te verkennen.
Als weer ergens wat gedronken hebben en terug willen naar ons hotel zien wel nog een vechtpartij tussen Jackie Chan en een paar toeristen na een paar vliegende krukken en flessen bIer te hebben ontweken zijn we veilig bij het hotel en gaan werken slapen.

Dag 3 vrijdag januari
Rondleiding Door Bangkok
Eindelijk wat slaap in kunnen halen om 11 uur staan we op om te ontbijten waarna wel weer terug gaan naar de kamer om de spullen te pakken en een goedkoper hostel te vinden toevallig hebben ze in het 2 guesthouse waar we binnen lopen nog 1 kamer vrij waar we de spullen in gooien en daarna Bangkok te verkennen.
Een tuktuk chauffeur wil ons voor omgerekend 3€ de hoogte punten laten zien, hij had inderdaad bij de eerste 2 tempels waar we stoten netjes op ons gewacht maar de taxi boottocht van 1 uur over de Chao Phraya tussen een wijk op palen duurde schijnbaar iets te lang.
We pakken maar een andere tuk tuk die ons nog de golden Mountain laat zien met uitzicht over de hele stad en brengt ons naar het tourists office waar we voor een mooi prijsje een ticket kopen voor de nacht trein naar Chiang Mai (morgen).
Savonds spreken we af met 2 Nederlandse meisjes om wat te drinken op khao San road en als dan na 4 uur eindelijk het happy hour voor bij is gaan we slapen.

Dag 4 zaterdag 10 januari
gisteren was toch iets gezelliger als gedacht en dat is te merken ook! Met een katertje moeten wee uit checken en ons tot 19:00 uur zien te vermaken dus zijn wee maar naar China town gegaan was leuk om te zien maar niets bijzonders, als het dan tijd is dat we onze tickets voor de trein op kunnen halen bij het toeristen center ontvangen moeten we 2 Schotten; Kyle en Marco we delen met hun de taxi naar het trein station om de kosten te delen en dan blijkt dat hun de zelfde jungle trekking hebben geboekt als ons.
We zitten ook in de zelfde wagon dus spelen we nog een potje kaarte en drinken We wat voor we gaan slapen.

Dag 5 zondag 11 januari
Chiang Mai!
Na niet al te best te hebben geslapen komen We aan in chiang maI waar we worden op gepikt en naar ons guesthouse worden gebracht waar een ontbijtje stond te wachten en We nog wat informatie over de jungle trekking krijgen.
De backpack gooien we vlug in de kamer en dan gaan We Chiang Mai verkennen ook weer samen met Marco en Kyle, voor €2 p.p. worden we weer de hele dag rond gebracht, de eerste stop is een krokodillen center waar dat je met ze mee op de foto kunt en er een showtje bij was.
De volgende stop is het tijger Kingom wat hier een chiang mail een van de headlines is onder de toeristen, je kunt er voor €20 met elke tijger op de foto maar dat vind ik wat aan de dure kant dus besluit alleen met de grootste tijger op de foto te gaan voor €5, leuke ervaring maar ik geloof niet dat die tijgers er al te goed behandeld worden en gedrogeerd worden er zat niet al te veel leven in namelijk.
Aan het einde van de middag worden We gedropt op de night market waar we nog met zn alle een pizza eten en vervolgens vroeg gaan slapen om fit aan de jungle trekking te beginnen!

Dag 6 maandag 11 januari
jungle trekking!
Om half 8 gaat de wekker om de spullen te pakken en te ontbijten, als de groep van in totaal 9 man (3 Engelse meisjes, 1 man uit Israël en frank Marco kyle de thaise gids en ik) compleet is kunnen we vertrekken, eerst gaan We nog naar een marktje om spulletjes als wc papier Enzo te kopen en dan komen na een rit van 2 uur aan in de jungle waar de olifanten stonden te voor een ritje! Na We de olifanten hebben gevoerd moeten wij er aan geloven We moeten namelijk gelijk 3 uur wandelen naar onze slaap plaats. Nadat We toch wel een paar stops hebben gemaakt om te lunchen, zwemmen tussen de watervallen, uit te rusten en te wassen bij een waterval komen We aan bij de slaap plek.
Meteen word de koelbox open getrokken want een biertje ebben We wel verdient!
Als We hebben gegeten en het ondertussen donker en koud is gaan we bij het kampvuur zitten waar het Tot heel laat nog heel gezellig was.

Dag 7 dinsdag 12 januari
Ondanks de kou en een verschikkelijk hard bed heb ik nog best goed geslapen, vandaag hoeven We gelukkig maar 2 uur te lopen, de route is wel best pittig met de stijle bergen en slijk grond maar wel heel mooi!
We kwamen ook nog Door een typische berg stam waar de mensen geen stroom hebben en de kippen en varkens Door tussen de hutjes Door lopen.
Als We aan komen bij onze slaap plek houd ik eerst even een powernapje om bij te komen want ik was kapot na de wandeling met deze temperatuur.
Achter het hutje waar We vandaag slapen loopt de rivier waar We ons de hele middag wel in vermaken, Savonds is het weer met zn alle koken/eten en gezellig wat drinken bij het kampvuur.

Dag 8 woensdag 13 januari
Deze nacht heb ik helaas helemaal niet kunnen slapen het bed leuk wel nog harder en de temperatuur nog lager, gelukkig is het vandaag nog maar 20 minuten wandelen voor We aan komen bij de bamboe rafting over een wat harder stromende rivier.
onderweg zijn We nog een paar slangen tegen gekomen verder helaas niet veel wilde dieren gezien.
Rond 3 uur zijn We weer bij het hostel waar We afscheid nemen van de toch wel heel gezellige groep en even bij slapen in een fatsoenlijk bed.
We spreken af om nog een keer wat te eten met kyle en Marco, in de jungle hebben We 3 dagen rijs gehad en als er iets is wat ik niet kust is het dat wel dus gaan We weer voor de pizza!
Tijdens het eten kregen We een flyer op ons bord over een muay Thai (Thai boks) wedstrijd we besluiten dan ook maar om hier nog te gaan kijken.
Na de wedstrijd hebben We nog wat gedronken bij een barretje en na nog wat ladyboys te hebben moeten afwijzen gaan We slapen.

Dag 9 donderdag 14 januari
vandaag hebben We een rustig dagje in last, het blog een beetje bij werken rondje Door de stad gemaakt en wat gegeten.
toch spreken we samen nog af om nog 1 wat te drinken met de mensen van de jungle trekking omdat wee morgen allemaal naar een andere bestemming gaan en chiang mai verlaten.
Dit doen wee in een barretje langs het water met live bandjes en voornamelijk locals zitten er binnen.

Dag 10 vrijdag 15 januari. Pai!
Als We de was hebben op gehaald en zijn uitgechekt gaan We bij het tentje om de hoek ontbijten en zien dat We daar ook een ticket naar pai kunnen boeken het dorpje en aantal kilometer verder op, we moeten wel nog 3 uur wachten voordat de bus vertrekt dus doden We de tijd met een filmpje.
als We dan opgehaald worden om jaar het busstation gebracht te worden ontmoeten We Daniel een Nederlandse man die 4 weken alleen Door Thailand reist, dan hebben We ons plekje in de bus gevonden en is het riemen vast en stevig vast houden want wat een verschrikkelijke weg is dit, 5 uur lang berg op en af en slinger bochten van links naar rechts.
Na 5 uur doodsangsten uitgestraald te hebben zijn We er! En zien meteen het is druk! Dit komt dus omdat het weekend Is blijkbaar, en daarbij oOK nog is en festival in het dorp is, we krijgen ook al in de gaten dat bijna alle guesthouses vol zitten.
Na 3 uur zoeken geven We het op het is ook al Bijna 11 uur en zijn kapot We nemen genoegen met een bungalow waar We veel te veel voor betalen en gaan slapen.

Dag 11 zaterdag 16 januari
We staan vroeg op om zeker te zijn dat We nu wel een goedkoper guesthouse kunnen vinden, en dit lukt al snel voor 300 bath hebben We een bungalow met niets meer dan alleen een bed! Zo kunnen We in ieder geval wel weer de koste van afgelopen nacht terug verdienen.
als We de spullen hebben gedumpt is de bedoeling dat We een scooter gaan huren anders kun je hier namelijk niets in pai er rijden geen tuktuks.
Als We bij de enige scooter rental in het dorp aan komen zien weer pas echt Hoe druk het is in de stad en moeten een nummertje trekken, naar mijn idee zijn weer met dit nummertje pad over 4 uur aan de beurt maar gelukkig komen We Daniel weet tegen enieuwe zegt dat We via hem mee een s koter kunnen huren en dus zo aan de beurt zijn!
Met de hele middag nog voor ons beginnen We aan een hele mooie scooter tocht Door de bergen van pai, met een stop bij de hotsprings waar het water in sommige baden 37 graden is en lekker in kunt zitten en in sommige is het zelfs 80 graden en kun je er een ei in koken! Zo komen We ook langs het festival terrein een besluiten dat We vanavond hier een kijkje gaan nemen.
Na We op de terug weg nog wat watervallen hebben bezocht en de pai canyon hebben beklommen komen We weer aan bij de bungalow.
We zorgen dat We wat gegeten hebben een maken ons klaar zo dat We naar het festival kunnen, We komen ook nog eens de Engelse meisjes van de jungle trekking tegen dus gaan We met een groep van 5 naar het festival.
En wat een feestje was het hier zeg! Heel anders dan een festival in Nederland maar zeker net zo leuk voor 60 bath krijg je een blikje bier en als je er meer bestelt krijg je er gewoon een tasje bij! er waren 3 grote podia met bandjes en dance music.
voordat ik het Door had begon de eindshow al met een vuurwerk show waar ze in Nederland nog wel wat van konden leren!
Na een hele goede avond waar van ik alleen niet meer precies weet hoe laat het was geworden komen We weer bij de bungalow.

Dag 12 zondag 17 januari
na even goed de roes hebben uit geslapen word ik om 1 uur wakker, gaan even wat ontbijten en een klein rondje rijden met de scooters die We nog hebben. Ik had gelezen dat er in de buurt een groot zwembad was waar feel backpackers heen gaan om te chille Dus zullen We maar eens gaan kijken.
Oja Pai staat trouwens bekent als een hippie dorp dat is ook wel te zien aan het aantal mensen met rasta haar en fel gekleurde kleding maar bij dit zwembad werd het pas echtduidelijk, 24/7 komt bob Marley uit de speaker en steken ze een jointje op hier.

Dag 13 maandag 18 januari
Tijd om pai te verlaten! Zo druk als het waas toen We hier aan kwamen zo rustig en dood is het nu, gisteren hadden We al het vervoer naar chiang rai geregeld dus moeten We vandaag om 6 uur al de bus hebben, frank is ziek en gooit het voor We de bus in stappen nog even allemaal er uit.
De bus rit duurt in totaal 5 uur met kleine tussen stom in chiang maI.
het duurde schijnbaar toch allemaal wat langer aangezien We pas 3 uur in chiang rai aan komen, We vinden al vlug een hostel waar frank kan uitzieken en ik me spullen kwijt kan want in chiang rai is een tempel die wel echt de moeite waard Is, helaas krijg ik te horen dat deze om 5 uur sluit en het Door de vertraging met de reis dus geen zin meer heeft.
aan het eind van de dag voel ik me ook niet al te best dus ga ik ook maar op bed liggen, zonde dat We nu niet veel van chiang rai hebben kunnen zien want morgen vertrekken We namelijk al weer naar Laos!

• 09 Januari 2015 - 12:29

Els:

Mooi geschreven, ben ook nog benieuwd naar foto's maar die komen wel neem ik aan. Xxx

• 09 Januari 2015 - 12:45

Hilde:

leuk om te lezen dathet allemaal goed gegaan is ..nog veel plezier daar en een hele fijne tijd

• 09 Januari 2015 - 13:17

Veronique:

Klinkt goed! Ik ben jaloers.. Heel veel plezier nog! X

• 09 Januari 2015 - 13:25

Maria V. D. Burgt:

mooi geschreven Rubin ga zo door.

• 09 Januari 2015 - 15:27

Jolanda Jonkers:

Heel veel plezier!

• 09 Januari 2015 - 15:29

Jolanda Jonkers:

Heel veel plezier! Ik probeer jouw reis een beetje bij te houden...

• 09 Januari 2015 - 18:08

Lian:

Nou Rubin klinkt allemaal goed, goede reis en wij zullen ook jouw reis en mooie verhalen blijven volgen groetjes van ons!!!

• 09 Januari 2015 - 18:14

Rhona:

Mooi geschreven! Heel leuk om te lezen wat je daar allemaal voor leuks mee maakt!
    Veel plezier in de jungle en we lezen de verhalen wel weer! Heeft Frank ook al wat op zijn blog gezet? Liefs xxx

• 09 Januari 2015 - 21:57

Hans, Erna, Tijn En Cas :

Hoi Rubin,
    Leuk om je eerste verhaal te lezen, hopelijk volgen er nog meer. Veel plezier

• 11 Januari 2015 - 20:33

Marita:

Hoi Rubin
    Al een mooi verhaal. Nog een goede reis - nog veel plezier. En wij blijven jouw reis volgen.
    Groetjes Eric, Marita, Senne en Lotte

• 11 Januari 2015 - 20:44

Eric:

is die jacie chan in het echt net zo goed als in de film ? groetjes

• 13 Januari 2015 - 00:57

Ine:

Leuk om jou avontuur te volgen!

• 14 Januari 2015 - 20:00

Oma:

Hoi Rubin het gaat lekker zo te zien
    wij zitten in een nat koud Volkel, jonge geniet er van. Dikke knuffel

• 15 Januari 2015 - 12:43

Toine:

Prachtig jongen, ik denk dat je nog een keer terug moet, maar dan met mij!!!

• 22 Januari 2015 - 12:29

Joost:

Mooie verhalen! Benieuwd naar het volgende verslag!!